حاشیه، خبرساز بودن، تصميمات تريبوني و جابه‌جايي‌هاي مكرر مديران در بازه‌هاي كوتاه‌مدت، جزو جدايي‌ناپذير سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور طي چند سال‌ گذشته بوده است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حاشیه‌ها و نکته‌های کم‌نظیر دیگری نیز در این سازمان رخ داده که بسیاری را انگشت به دهان گذاشته است؛ جا‌به‌جایی 10مدیر و معاون در حوزه ریاست، در 51روز نخست نشستن محمدشریف ملک‌زاده بر مسند ریاست این سازمان، نمونه‌ای از آن‌هاست؛ جابه‌جایی‌‌ها و تغییراتی که مانند زلزله تن سازمان عریض و طویل میراث فرهنگی را لرزاند و صد البته که اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز از این‌لرزه‌ها در دو سال گذشته بی‌نصیب نمانده است.

هنوز مهر ریاست محمدشریف ملک‌زاده خشک نشده بود که حکم مدیریت علی مومنی را به دستش داد؛ این انتصاب تنها 17روز بعد از به ریاست رسیدنِ ملک‌زاده صادر شد و حالا پس از گذشت کمتر از یک سال، از مومنی تقدیر شد و فریدون فعالی بر مرکب میراث نشست. مرکب چموشی که در کمتر از دوسال، سه راکبش را بر زمین زده و حالا افسارش در دستانِ فعالی است که معلوم نیست این مدیرکل چه زمانی غیر فعال شود.

جالب‌تر اينكه تمام مديران كلي كه از سكان داري ميراث فرهنگي خراسان رضوي طي دو سال گذشته كنار گذاشته شده‌اند، از گزينه‌هاي مورد حمايت روساي سازمان ميراث بودند اما با کوچک  ترین قدمی که برخلاف میل روسای سازمان برداشتند، از صحنه کنار گذاشته شدند.

لشکری با حمایتی که برای بازپس گیری خانه ملک کرد، کنار گذاشته شد؛ حکم برکناری رجائی درحاشیه  برگزاری کنفرانس گردشگری در مشهد صادر شد و مومنی را به بهانه بازگشت به ماموریتش در صدا و سیما تغییر دادند.

گفتني است؛ مومنی رئیس سابق اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، از صداوسیما به اداره کل میراث مامور به خدمت شده بود كه با حكم بركناري‌اش، گفته مي‌شود به محل خدمت سابق خود باز خواهد گشت.

 

برچسب ها: سکان ، داری ، مدیران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.